Wie ich wurde, der ich bin.

Kurzbiographie

Nach einer Berufsausbildung zum IT-Fachinformatiker mit der Fachrichtung Systemintegration, studierte ich nach Erwerb meiner kaufmännischen Fachhochschulreife Online-Medien-Management an der Hochschule der Medien in Stuttgart. Mein Forschungsschwerpunkt im Rahmen des sieben-semestrigen Bachelor-Studiums war das Thema Wertschöpfung der IT. Ich beschäftigte mich mit dem strategischen Management von - vornehmlich - Dienstleistungsunternehmen und dem Wertbeitrag der IT. In meiner Bachelor-Thesis mit dem Titel "Operational Excellence in Dienstleistungsunternehmen: Ein Integrationsmodell für die IT" untersuchte ich die Rolle der Informationstechnologie im Rahmen einer Operational Excellence-Initiative in Dienstleistungsunternehmen (Bezug auf das strategische Management von Dienstleistungsunternehmen und Dienstleistungsmanagement) und entwickelte auf Basis der Erkenntnisse ein Integrationsmodell.

Nach Abschluss und Erwerb des akademischen Grades des Bachelor of Science, begann ich im Oktober 2015 das Master-Studium Wirtschaftsinformatik (Master of Science) an der Hochschule der Medien Stuttgart, welches ich inklusive eines Auslandssemesters im November 2017 abschloss. Meine Schwerpunkte im Rahmen des Auslandssemesters (Master of Business Administration) an der University of the Thai Chamber of Commerce (Bangkok, Thailand) waren das Strategische Management und Marketing Management. Schwerpunkt meines Master-Studiums und Forschungsgegenstand meiner Master-Thesis stellt die Digital Business Transformation dar.

Professional Experience

  • Since 03/2018
    HanseVision GmbH, Hamburg (Germany)
    Project Manager and Consultant

    • Project management
    • Implementation of Office 365
    • Digital Collaboration concepts
    • Implementation of Enterprise Social Networks
    • Digital Workplace and Digital Organization

  • Since 02/2014
    Freelance Consultant
    Small business owner

    • Advise corporate customers in terms of digital business transformation and enterprise 2.0
    • Implementation of intranet portals
    • Realization and revision of websites and search engine optimization
    • Development and maintaining of web applications
    • E-Business, Online Marketing and Social Media Business

  • 09/2013 – 02/2014
    MS Motor Service Deutschland GmbH, Asperg (Germany)
    Department: Marketing
    Internship

    • Management of interdepartmental IT projects
    • Online marketing and web analytics for various brands and products
    • Strategic marketing management and market research

  • 07/2009
    Hohenstein Institutes, Bönnigheim (Germany)
    Department: IT Services
    Employee

    • IT project management
    • Migration of Active Directory Service

  • 09/2006 – 07/2009
    Hohenstein Institutes, Bönnigheim (Germany)
    Department: IT Services
    Three-year apprenticeship/vocational training as a qualified IT specialist with professional school in Bietigheim-Bissingen, Germany (Certificate of Chamber of Industry and Commerce)

    • Migration of the global print server from Novell Open Enterprise Server 2 (iPrint) to Microsoft Windows Server
    • Deployment of an enterprise content mangement system
    • Implementation of Microsoft Sharepoint as an enterprise intranet portal
    • Administration of the IT infrastructure
    • Support of end users
    • Software development

  • 12/2004
    T4MEDIA Müller & Busch GmbH, Stuttgart (Germany)
    Department: Business consultancy and new media
    Internship

    • Assistance in implementation of an online shop for a customer
    • Design of a landing page

Akademischer Werdegang

  • 10/2015 – 11/2017
    Hochschule der Medien, Stuttgart (Germany)
    Wirtschaftsinformatik (Master of Science)

    Information Management, Business Intelligence, Cloud Applications, Marketing, Digital Economics, Entrepreneurship, Web Analytics, Change Management

  • 07/2016 – 02/2017
    University of the Thai Chamber of Commerce, Bangkok (Thailand)

    Strategic Management (MBA), Marketing Management (MBA)

  • 10/2011 – 05/2015
    Hochschule der Medien, Stuttgart (Germany)
    Online-Medien-Management (Bachelor of Science)

    Management Skills, Software Development, Online-Media-Technologies, Corporate Portals and Intranet, IT-Workshop, Business Process Management, Marketing, Human Resource Management, Leadership, Strategic Management, International Management

    Bachelor thesis: Operational Excellence in service industries - an IT integration model

  • 09/2010 – 07/2011
    Berufliches Schulzentrum, Bietigheim-Bissingen (Germany)
    University of applied sciences entrance qualification, emphasis on business and economics

Sprachkenntnisse

Deutsch - Muttersprache
Englisch - Flüssig in Wort und Schrift (ICAO Sprachprüfung Level 5)
Thai - Grundkenntnisse (A1)

Curriculum Vitae downloaden